پنج واقعیت درباره‌ی عایق کاری

توسط تحقیق و توسعه

۱- عایق از قرون وسطی وجود داشته است.

مفهوم عایق‌بندی ساختمان چیزی جدیدی نیست. اولین شکل عایق‌بندی در قرون وسطی ظاهر شد که دیوارهای خانه را با گل و کاه پر کرده بودند تا از ورود سرما جلوگیری شود و گرما در محیط حفظ شود. همچنین، اجداد ما دیوارهای سنگی را با پرده قالیچه‌نما می‌پوشاندند تا از مکش هوا از بین بلوک‌ها دیوار جلوگیری شود.

۲- عایق آزبست از یونان باستان سرچشمه گرفته است

در زبان یونان باستان، آزبست به معنی «خاموش نشدنی» است. قرن‌هاست که از آزبست به عنوان عایق استفاده می‌شود. تنها در اواسط دهه ۱۹۷۰ بود که پس از اطلاع از اثرات مضر آزبست بر سلامتی انسان (به ویژه ریه‌ها)، فایبرگلاس جایگزین آزبست شد.

۳- امروزه بیش از ۱۰ نوع عایق مختلف وجود دارد

عایق‌بندی در ساختمان‌ها، بسته‌بندی و سایر موارد کاربردهای گوناگونی دارد. امروزه مواد عایق سازگار با محیط‌زیست شامل جین پنبه بازیافتی، سلولز کاغذی یا گیاهی، پشم گوسفند، فایبرگلاس و پلی استایرن می‌شوند.

۴- فایبرگلاس به طور تصادفی اختراع شد

یک محقق جوان به نام دیل کلیست سعی کرد بین دو قطعه شیشه یک مهر و موم محکم ایجاد کند که یک جت فشار قوی هوا از آن عبور کرده و آن‌ها را به صورت فیبر درآورده است. به این صورت فایبرگلاس به وجود آمده است.

۵- یک عایق خوب، رسانای بد است

عایق با استفاده از مقدار R اندازه‌گیری می‌شود؛ که نشان‌دهنده مقاومت در برابر جریان گرما است. هرچه مقدار R بیشتر باشد، در انتقال حرارتی کمتری رخ می‌دهد و ماده عایق بهتری است. در مقابل، مقدار U میزان انتقال گرما از طریق یک ساختار را نشان می‌دهد؛ هرچه مقدار U کمتر باشد، عایق بهتر است.

ساندویچ پانل های سقفی و دیواری از مصالح عایق هستند که دلیل مزایای آن‌ها، طرفداران زیادی دارند. این مصالح سبک، با دوام و مقاومند، برای سلامتی انسان خطری ندارند و دوستدار محیط زیست هستند. از ساندویچ پانل می‌توان به عنوان عایق صوت و حرارت در سوله، ویلا، انواع ساختمان‌های تجاری، صنعتی، اداری استفاده نمود.

برای دریافت قیمت ساندویچ پانل و خرید اینترنتی پنل های ساندویچی از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

0 ستاره (0 رای)

بازگشت به لیست بلاگ

دیدگاه‌ها

افزودن یک دیدگاه

لطفا جمع 4 و 2 را محاسبه نمایید.