۶ دلیل استفاده از سقف شیروانی فلزی

توسط گروه آموزش

بسیاری از مالکان و سازندگان مسکن به ویژگی‌ها و مزایای برجسته سقف فلزی پی برده‌اند. در واقع، براساس تحقیقی در انجمن بین المللی پیمانکاران سازنده سقف، افزایش استفاده از سقف فلزی در ساختمان‌های مسکونی و تجاری گزارش شده است. بنابراین،‌ ورق سقف فلزی، که خیلی با سقف‌های دهه‌های گذشته فرق دارند، به بازار سرازیر شده اند. امروزه با پیشرفت کیفیت سقف‌های فلزی موجود، می‌توانید از میان انواع مصالح سقف سازی بادوام، جذاب و قابل اطمینان که به راحتی قابل نصب و نگهداری هستند انتخاب کنید.

سقف فلزی چه مزایایی دارد؟

در ادامه برخی از مزایای سقف فلزی در مقابل مصالح دیگر ذکر شده است.

۱- ورق گالوانیزه به خاطر دوام معروف است

اگر سقف فلزی به درستی نصب شده باشد تا چندین دهه دوام می‌آورد. بعلاوه این نوع از مصالح، به طور کامل مانع نفوذ آب می‌شوند و رطوبت را به خوبی دفع می کنند. همچنین می‌توان انتظار داشت همانطور که سقف فلزی در مقابل بادهای شدید مقابله می‌کند، از انباشته شدن برف هم جلوگیری کند. از آنجایی که ورق گالوانیزه به داشتن قابلیت تحمل در شرایط سخت آب و هوایی و دیگر عوامل مشکل ساز معروف است، بیشتر کارخانه‌ها برای محصولاتشان گرانتی‌های خوبی پیشنهاد می‌دهند، چون این نوع از مصالح سقف سازی ممکن است تا ۵۰ سال هم دوام داشته باشند.

۲- ورق سقف شیروانی به سادگی قابل نصب هستند

گالوانیزه، به خاطر نصب راحتش، یکی از مصالح معروف ساختمان سازی است. در حقیقت پیمانکاران حرفه ای لازم نیست برای نصب این نوع مصالح وقت زیادی صرف کنند، پس وقتی صحبت از نصب کردن است، این انتخاب باعث صرفه جویی در زمان، هزینه و انرژی می شود. بنابراین سقف‌های فلزی در شرایط اضطراری، مثلا زمان‌هایی که به خاطر طوفان پیش رو باید خیلی سریع سقفی مقاوم نصب کنید، یک گزینه عالی هستند. معمولا، پروسه نصب سقف شیروانی فلزی فقط دو سه روز طول می‌کشد.

۳. ورق گالوانیزه به سبکی معروف است.

اگرچه این نوع مصالح سبک هستند، شما می‌توانید به مقاومت و قدرت تحمل آن‌ها در شرایط مختلف اعتماد کنید. در مقایسه با بتن یا سفال، ‌مطمئنا گالوانیزه ماده‌ای سبک است که حداکثر وزن آن ۳ تا ۵ کیلوگرم بر مترمربع می‌باشد. از طرف دیگر، این امکان هست که بدون خراب کردن سقف فعلی، ورق‌های سقف شیروانی را بر روی آن به کار ببرید. در نتیجه، این کار به استحکام کل سازه می‌افزاید.

۴- سقف‌های فلزی مستحکم و بادوام هستند.

در مقایسه با فایبر گلاس یا آسفالت،‌ سقف‌های فلزی عملا محکمتر هستند و در مقابل صدمات ناشی از تگرگ مقاوم ترند.

۵- با انتخاب سقف‌های فولادی،‌شما می توانید در انرژی مصرفی صرفه جویی کنید چون این مواد گرمای کمتری جذب می کنند.

اگر این واقعیت را بدانید که ورق گالوانیزه نسبت به سایر مصالح سقف‌سازی گرمای بیشتری را منعکس می‌کند حتما متعجب خواهید شد. با در نظر گرفتن این موضوع، گرمای داخل خانه شما به حداقل می‌رسد. علاوه بر این، سیستم سازه سقف‌های فلزی غالبا به شکلی است که از یک فضای خالی بین فلز و سقف عرشه‌ای استفاده می‌کند، که باعث افزایش بازدهی انرژی مصالح می‌شود.

۶- با کمترین مراقبت می‌توان ورق فلزی را تمیز و براق نگه داشت.

روی بیشتر سقف‌های فلزی یک لایه رنگ پوشیی خورده است، که در مقابل زنگ‌زدگی مقاوم است. اگرچه ممکن است به خاطر آلودگی هوا متوجه تغییراتی در رنگ سقف شوید، اما می‌توانید به سادگی آن را با شیلنگ آبیاری تمیز کنید تا سقف تمیز و فوق العاده به نظر بیاید.

ملاحظات حائز اهمیت

به هنگام باران‌های سیل آسا یا طوفان‌های تگرگ‌، سقف‌های فلزی به احتمال زیاد سر و صدای زیادی تولید می‌کنند. اگر می‌خواهید این صداها کمتر شوند باید از ساندویچ پانل استفاده کنید که با هدف کاهش صدا طراحی شده‌اند استفاده کنید تا صداها کمتر شوند.

مشاوره خرید ورق سقف شیروانی

با در نظر گرفتن این مزایا و مشکلات،‌ می‌توانید ببینید از نظر شما کدام نوع سقف بهتر است و مصالح سقف سازی مناسب با نیاز و بودجه خودتان را انتخاب کنید. گروه کارشناسان فنی ما آماده پاسخگویی و ارائه مشاوره به شما در زمینه انتخاب بهترین نوع سقف هستند. برای مشاوره، لطفا فرم درخواست پیش‌فاکتور را تکمیل کنید.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

3,4/5 stars (9 Stimmen)

بازگشت به لیست بلاگ

دیدگاه‌ها

افزودن یک دیدگاه

لطفا جمع 9 و 8 را محاسبه نمایید.