ساندویچ پانل چقدر ایمن است؟

توسط گروه آموزش

ایمنی ساندویچ پانل شامل شرایط ایمنی می شود که این محصول ایجاد می کند. همچنین موارد ایمنی که لازم است هنگام کار با آن ها رعایت شود. با توجه به این که نیاز به بهینه سازی مصرف بالا رفته و جلوگیری از هدررفت انرژی در سطح بین المللی مورد توجه است. ساندویچ پانل را میتوان به عنوان مواد اصلی عایق کاری واحدهای صنعتی و تجاری دانست.

ایمنی ساندویچ پانل در کنار امکان نصب آن در شرایط مختلف آب و هوایی و سرعت اجرا، مزایای عمده ساندویچ پنل در مقایسه با مصالح سنتی می باشد. ایمنی ساندویچ پانل در انواع پانل های دیواری و سقفی دیده می شود. امروزه ایمنی این مصالح سبب جایگزینی آن ها با آجر و مصالح سنتی شده است.

ایمنی ساندویچ پانل

ایمنی ساندویچ پانل شامل مواردی همچون غیرقابل اشتعال بودن آن می شود. استفاده از فوم غیرقابل اشتعال (PIR و B)، ساندویچ پانل ها را به محصولاتی ضدحریق و کند سوز تبدیل می کند.

از دیگر موارد ایمنی ساندویچ پنل راحتی مونتاژ و دمونتاژ کردن آن ها است. این پانل های ساندویچی دارای مقاومت بالایی بوده و به همین جهت ماندگاری خوبی دارند. بهداشتی بودن این محصولات و قابلیت شست و شوی آن ها نیز ایجاد کننده ی شرایط ایمن می باشد. به گونه ای که می توان آن ها را در انواع اتاق تمیز و کلین روم ها استفاده کرد.

استفاده از فوم عایق پلی یورتان ایمنی بالایی را برای مکان های صنعتی و تولیدی و آزمایشگاهی به ارمغان می آورد. زیرا عایق پلی یورتان عایق خوبی برای صوت، گرما و سرما است. عایق پلی یورتان مانع عبور میکروب ها، رشد گیاهان، قارچ ها و باکتری ها می شود.

ایمنی ساندویچ پانل ضدحریق

ایمنی ساندویچ  پانل ضدحریق به دلیل موادی است که در ساختار آن به کار می رود. عایق سفت و سخت پلی یورتان در هسته که نسوز است، همچنین ورق های آلوزینک یا گالوانیزه، ساندویچ پانل را در برابر آتش ایمن می کند. در صورت آتش سوزی ساندویچ پانل پلی یورتان شعله ور نشده و باعث گسترش آتش هم نمی شود. این خود یکی از عوامل برتری ساندویچ پانل بر مصالح سنتی می باشد. از دیگر ویژگی های ایمنی ساندویچ پانل ضدحریق این است که این محصول دودزا نیست و قطره های گسترش آتش هم از خود بروز نمی دهد.

ایمنی ساندویچ پانل در زلزله

ایمنی ساندویچ پانل در زلزله از سبک بودن آن ناشی می شود. انواع ساندویچ پانل پلی یورتان با بروز زلزله سخت تر شده و چون وزن سبکی دارند، خسارات مالی و جانی کمتری وارد خواهد شد.

به همین دلیل دیده می شود که استفاده از آن ها در ساختمان پیش ساخته و کاربرد آن ها روز به روز بیشتر می شود.

بازگشت به لیست بلاگ