فاکتورهای انتخاب تایل سقفی کدامند؟

توسط تحقیق و توسعه

آیا به دنبال تایل سقفی هستید و مطمئن نیستید از کجا شروع کنید؟ هنگامی که زمان نصب تایل یا تعمیر آن در سقف شما فرا می‌رسد، قبل از تماس با پیمانکار سقف، باید آنچه را که می‌خواهید در نظر بگیرید. با تصمیم گیری درست، زیبایی بصری خانه و استحکام سقف آن را افزایش می‌دهید.

در اینجا عواملی کلیدی را با هم بررسی می‌کنیم که هنگام تصمیم گیری باید در نظر بگیرید.

  1. سبک خانه شما

سبک معماری خانه شما نوع استفاده از تایل‌های سقف را تعیین می‌کند. به عنوان مثال، برخی از تایل‌های سقف برای خانه‌های تاریخی مناسب تر هستند؛ در حالی که تایل‌های فلزی معمولا با همه‌ی ساختمان‌ها با هر کاربری سازگاری دارند. با پیمانکار خود مشورت کنید تا سقفی را انتخاب کنید که با زیبایی خانه شما مطابقت داشته باشد.

  1. کاربرد سقف

آیا تایل‌های سقفی برای یک سازه جدید استفاده می‌کنید یا در حال تعمیر یا تعویض سقف قدیمی هستید؟ با سقف‌های جدید، انتخاب شما، محدود به اجزای موجود مانند ترکیب ساختار سقف یا سطح سقف نیست. در هنگام ساخت سقف ویلای خود بهتر است از تایلی استفاده کنید که امکان شکستگی مصالح پوششی آن کم است و نیاز به تعمیر ندارد.

با این حال؛ به دلیل هزینه تعویض کامل سقف جدید، جایگزینی چند تایل سفالی شکسته بهتر است نسبت به اینکه کل سقف را تعویض کنید.

  1. بودجه شما

به عنوان یک پوشش حیاتی مکان مسکونی خود، تایلی را انتخاب کنید که نه خیلی گران باشد و نه خیلی ارزان. بسته به جنس، قیمت متفاوت خواهد بود. همیشه از مصالح ارزان قیمت سقف اجتناب کنید، زیرا نگهداری آن‌ها به دلیل تعویض‌های مکرر هزینه بر است.

تصمیم خود را تنها بر اساس قیمت تنظیم نکنید.

  1. دوام

انواع تایل سقف باید با دوام باشد. تایل سقف با دوام هزینه بیشتری خواهد داشت اما ارزش آن را دارد؛ زیرا هزینه نگهداری بلند مدت را کاهش می‌دهد. بیشتر صاحبان خانه مصالح سقف فولادی یا آلومینیومی را ترجیح می‌دهند زیرا می‌توانند تا ۵۰ سال یا بیشتر دوام بیاورند. تایل‌های ساخته شده از فولاد گالوانیزه یکی از بهترین گزینه‌های تایل‌های فلزی است.

اگر این مدل را نمی پسندید همیشه می‌توانید تایل سنگی را انتخاب کنید که بیش از یک قرن دوام داشته باشد.

  1. آب و هوا

آب و هوا در منطقه شما چگونه است؟ سقف شما باید آنقدر محکم باشد که حتی در خشن ترین آب و هوای منطقه سکونتتان نیز مقاوم باشد. به عنوان مثال، اگر منطقه شما عمدتا گرم است؛ از استفاده از مواد لاستیکی خودداری کنید و به جای آن سقف تخته ایی آسفالت را انتخاب کنید.

مناطقی که بارندگی زیادی دارند می‌توانند از تایل‌های فلزی ضدآب و مقاوم در برابر زنگ زدگی استفاده کنند. باری دیگر استفاده از تایل‌های فولادی، انتخاب هوشمندانه ایی تلقی می‌شود.

  1. بهره وری انرژی

مطمئن شوید مصالحی را انتخاب نمی کنید که مستلزم هزینه بیشتری برای تامین انرژی است. ترجیحاً موادی را انتخاب کنید که از نظر مصرف انرژی کارآمد باشد. این باعث کاهش هزینه‌های انرژی شما می‌شود و به نفع محیط زیست است.

انواع تایل سقفی:

  • تایل‌های سفالی سقف.
  • تایل‌های سقفی بتنی.
  • تایل‌های سقف تخته سنگ طبیعی.
  • تایل‌های فلزی سقف.
  • تایل‌های سقفی سبک.
  • تایل‌های سقفی رومی دو شکل.

تایل‌های فولادی مشابه سقف‌های فلزی هستند زیرا بیشترین مزیت‌ها را دارند. این موارد شامل طول عمر، نشت بسیار کم حرارت و دوام بالا است. مزیت استفاده از تایل‌های فلزی در مقایسه با سقف‌های فلزی این است که تایل‌های فلزی سبک و نقش‌های بیشتری برای انتخاب دارند.

امروزه می‌توان تایل‌های فلزی را طوری ساخت که شبیه تایل‌های تخته سنگ، تایل‌های سفالی و چندین تایل سقف دیگر باشد. سپس برای محافظت از آن‌ها و افزایش ظاهر از یک پوشش اکریلیک استفاده می‌شود.

همچنین تایل‌های فلزی از تایل‌های بتنی سبک تر اما ضخیم تر از زنگ‌های آسفالت هستند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

0 ستاره (0 رای)

بازگشت به لیست بلاگ

دیدگاه‌ها

افزودن یک دیدگاه

جمع 3 و 4 برابر است با؟