سه عاملی که می‌توانند بر عملکرد عایق تأثیر بگذارند

توسط تحقیق و توسعه

کارآیی و عملکرد عایق حرارتی در محیط ساخته شده در درجه اول به پارامترهای مواد سازنده و مشخصات عایق آن‌ها و همچنین عوامل زیر بستگی دارد:

۱- سهولت نصب

عملکرد نهایی ساندویچ پانل عایق بستگی به این دارد که تولیدکنندگان به طور موثر این پانل‌ها را با هدف به حداکثر رساندن خواص عایق حرارتی آن نصب کنند.

نصب ساندویچ پانل باید به درستی و بدون شکاف قابل مشاهده بین پانل های مجاور انجام شود. این کار برای جلوگیری از عبور هوا از شکاف‌ها و به حداقل رساندن هرگونه انتقال گرما انجام‌ می‌شود.

این نکته ایی بسیار مهم است که برای ساخت آسان‌تر و مقرون به‌صرفه‌تر، ماده ی عایقی را انتخاب کنیم که بسیار سبک و کار با آن و نگهداری آن آسان باشد. ساندویچ پانل پلی استایرن (EPS) به دلیل برپایی و نصب راحت، گزینه ای عالی برای عایق بندی آسان است.

۲- بی ثباتی مواد

مصالح عایق تا حدودی از تغییرات در طول عمر ساختمان بی‌تأثیر نیستند. معمولا خطرات در نظر گرفته شده قبل از نصب شامل: جمع شدگی مواد، ته نشینی و تراکم آن‌ها در دوره‌های طولانی مدت است.

سازندگان باید خطرات مادی را که‌ می‌تواند بر عملکرد عایق در آینده تأثیر منفی بگذارد، پیش بینی کنند.

با انتخاب مناسب‌ترین مواد عایق نسبت به کاربرد ساختمان و با نصب دقیق‌ می‌توان برخی از این کاستی‌ها را برطرف کرد. پس از نصب صحیح، ساندویچ پانل پلی اورتان ویژگی های عایق خود را در طول عمر ساختمان حفظ‌ می‌کنند.

۳- مقاومت در برابر عناصر

عامل دیگری که‌ می‌تواند بر کارایی عایق در ساختمان تأثیر بگذارد، مقاومت در برابر خطرات طبیعی، آب، رطوبت و آتش است. اگر اگر کاربرد ساختمان با رطوبت یا حرارت در ارتباط است، با توجه به این شرایط، نصب عایق مقاوم در برابر آن‌ها الزامی است.

عایق پلی اورتان همچنین یک مانع بخار و رطوبت عالی است، که بازده حرارتی خود را در طول عمر ساختمان حفظ‌ می‌کند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

0/5 stars (0 Stimmen)

بازگشت به لیست بلاگ

دیدگاه‌ها

افزودن یک دیدگاه

لطفا 9 و 1 را با هم جمع نمایید.