انواع هواکش سقفی

توسط تحقیق و توسعه

سیستم تهویه سقف با عبور جریان هوا از اتاق زیر شیروانی یا در کل فضای داخلی به فضای بیرونی کار می‌کند؛ که از گرم شدن بیش از حد آن و ایجاد رطوبت جلوگیری می‌کند.

انواع مختلفی از سیستم هواکش سقفی وجود دارد که سه نوع سازگار با ساندویچ پانل عبارتند از:

  • هواکش لبه‌ایی (Ridge)
  • هواکش برقی
  • دریچه حاشیه سقف

هواکش لبه‌ای (Ridge)

در ساختمان فلزی از پیش مهندسی شده، هواکش های لبه‌ایی که می‌توانند به صورت واحدهای مداوم یا منفرد نصب شوند؛ گردش هوای طبیعی را فراهم می‌کنند. هر دو نوع مداوم و منفرد در واحد ۳۰۰۰ میلی متری با دهانه‌های ثابت گلوگاه برای جریان هوای جاذبه وجود دارد. هواکش لبه‌ای برای نصب روی پشته ساختمان با استفاده از جریان جاذبه برای تخلیه گرما، بخار و دود با سرعت سریع و تنظیم هوای آزاد درون ساختمان طراحی شده است.

آن‌ها به طور معمول از همبسپار (کوپلیمر) قالب‌گیری شده ساخته می‌شوند و در زیر لایه آخر بامپوش نصب می‌شوند تا ظاهری یکپارچه به سقف بدهند.

هواکش برقی

هواکش برقی متشکل از یک پایه راه فایبرگلاس و مونتاژ گلوگاه با کرکره‌های یک طرفه آلومینیومی است که انتهای آن‌ها مهر و موم ضد گرد و غبار و نیز شن و ماسه شده است. برق به صورت استاتیک و دینامیکی با استفاده از یک موتور درایو مستقیم با یک پروانه تیغه آلومینیوم جدا نشدنی ایرفویل، به حالت کامل و متعادل تأمین می‌شود.

هواکش حاشیه سقف

این مدل هواکش که حاشیه سقف (roof curb) نام دارد و محدوده‌های سقف سازه‌های پشتیبانی از فن و هواکش‌ها هستند به دلیل نصب راحت آن در کنار ساندویچ پانل، مناسب‌ترین دریچه‌ی هواکش برای سقف‌های ساخته شده با ساندویچ پانل هستند. حاشیه سقف یکی از لوازم جانبی ساختمانی است که برای پشتیبانی از پنکه‌های نصب شده روی سقف، دریچه‌های خروج دود، دریچه‌های سقف / آتش و سایر تجهیزات طراحی شده است.

حاشیه های سقف از موادی ساخته شده اند که محکم، سبک، با نگهداری آسان و مقاوم در برابر خوردگی هستند. حداقل ضخامت حاشیه سقف 3 میلی متر است که می‌تواند برای حمایت از بار سنگین تر افزایش یابد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

0 ستاره (0 رای)

بازگشت به لیست بلاگ

دیدگاه‌ها

افزودن یک دیدگاه

جمع 3 و 5 برابر است با؟