انواع ساندویچ پانل از نظر پروفایل

توسط گروه آموزش

ساندویچ پانل به دو گروه تقسیم می‌شوند:

  1. سازه‌ای
  2. غیرسازه‌ای

لازم به ذکر است که ساندویچ پانل غیرسازه‌ایی صرفاً عملکردی زیبایی شناسانه دارند و می‌توانند برای تعدادی از فرم ها و اشکال مانند وادارها، تیرهای محیطی، پارکت‌ها، پوسته‌های ستون‌ها و غیره استفاده شوند. برای این نوع عناصر نیاز به یک ساختار پشتیبانی اولیه مناسب (فولاد یا بتن) است. این ساختار باید (در مکان‌های کف و ستون) تا نزدیکی قسمت عقب روکش گسترش یابد و برای دستیابی به این مورد ممکن است به کارهای فولادی ثانویه نیاز باشد.

انواع پانل‌های سه بعدی دیواری :

  1. پانل دیواری باربر
  2. پانل دیواری غیرباربر

ساندویچ پانل‌های دیواری باربر را در دیوار سوله و ساختمان‌های صنعتی، دیوارهای محوطه، ساختمان‌های بدون سازه فلزی یا بتن آرمه که معمولاً یک یا دو طبقه و عمدتاً در انبوه‌سازی‌ها می‌باشد و… استفاده می‌نمایند.

پانل دیواری غیرباربر را در دیوارهای خارجی و داخلی کلیه ساختمان‌هایی که دارای سازه (اسکلت) فلزی یا بتنی هستند، اجرا می‌نمایند و به دلیل سبک و عایق بودن و… در برج‌ها بسیار کاربرد دارد.

ساندویچ پانل سه بعدی سقفی

عرض ساندویچ پانل‌های سقفی بین ۸۰ تا ۱۰۰ سانتیمتر است و ضخامت عایق پلی استایرن بکار رفته ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر، سقف به صورت تیرچه و پانل اجرا می‌شود. ضخامت بتن روی پانل سقف، ۵ تا ۷ سانتیمتر می‌باشد و دیگر جزئیات طبق نقشه‌های محاسباتی مربوط خواهد بود.

ساندویچ پانل‌های فولادغرب

شرکت نوردکاران فولادغرب انواع ساندویچ پانل را به سفارش مشتری در ضخامت‌ها مختلف از ۴ تا ۲۵ سانتی‌متر تولید می‌نماید. که با توجه به نوع پروفایل عرض مفید ساندویچ پانل‌ها ۹۵ یا ۱۰۰ سانتی‌متر برای هر دو نوع سقفی و دیواری می‌باشد. لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره‌های مندرج در صفحه‌ی تماس با ما، تماس بگیرید تا همکاران ما پاسخگوی شما باشند و اطلاعات فنی بیشتری ارائه دهند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

0 ستاره (0 رای)

بازگشت به لیست بلاگ

دیدگاه‌ها

افزودن یک دیدگاه

جمع 1 و 3 برابر است با؟