روکش ساندویچ پانل: انواع و کاربردها

توسط تحقیق و توسعه

پوشش بیرونی داخلی و خارجی صفحات ساندویچ پانل باید با توجه به شرایط محیطی که ساختمان شما ممکن است در معرض آن قرار گیرد تعیین شود. ورق خارجی ساندویچ پانل باید در برابر تغییرات دمایی ناشی از آلودگی هوا، باد، خورشید و تماس با اشعه ماوراء بنفش و همچنین اثرات شیمیایی و فیزیکی مقاوم باشد. ورق داخلی به دلیل هسته عایق ساندویچ پانل، در مقایسه با ورق خارجی، در شرایط آب و هوایی مساعدتری قرار می‌گیرد. بنابراین، ورق داخلی تحت تأثیر شرایط جوی و اشعه UV نیست.

با این حال، ورق‌های داخلی ممکن است با اثرات شیمیایی و فیزیکی متفاوتی ناشی از شرایط محیطی ساختمان شما مانند تراکم و گازهای شیمیایی مواجه شوند.

نوع پوشش و مشخصات:

روکش پلی استر

با توجه به تنوع رنگ و براق بودن آن‌ها و همچنین اقتصادی بودن آن‌ها، استفاده از پوشش‌های پلی استر بسیار گسترش پیدا کرده است. علاوه بر این، پوشش‌های پلی استر در برابر انعطاف‌پذیری، سایش، خوردگی، رطوبت و ضربه بسیار مقاوم هستند. ضخامت عایق پلی استر با توجه به محل استفاده و عملکرد مورد انتظار، بین 20-25 میکرومتر تا ۶۰ میکرومتر متفاوت است.

پوشش PvDF

قوی‌ترین ویژگی پوشش PvDF این است که مقاومت آن‌ها در برابر رنگ، صیقل، گچ و بسیاری از مواد شیمیایی بالا است. علاوه بر این، مقاومت آن‌ها در برابر ضربه و سایش نیز بالاست و همچنین انعطاف پذیری آن‌ها بسیار خوب است. با این حال، پوشش‌های PvDF در برابر خط و خش کمتر مقاوم هستند و رنگ و براق بودن آن‌ها در مقایسه با پوشش‌های پلی استر محدود است. ضخامت‌ها بین ۲۵ میکرومتر و ۲۸ میکرومتر متفاوت است.

پوشش پلی اورتان

پوشش پلی اورتان با پلی آمید تقویت شده بسیار مقاوم در برابر خراش و اصطکاک می‌شوند، می‌توان آن‌ها را به صورت تخت و طرح دار به کار برد. گسترده ضخامت آن‌ها بین ۲۰ تا ۲۵ میکرومتر متفاوت است. با این حال، آن‌ها برای کاربردهای ضخیم مناسب‌تر هستند.

روکش پلاستیسول

پوشش پلاستیزول ضخامت بیشتری در مقایسه با سایر انواع روكش‌ها دارد. ضخامت یک لایه خشک بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ میکرومتر؛ به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. بارزترین ویژگی آن‌ها مقاومت در برابر خوردگی و رطوبت بالا است. علاوه بر این، آن‌ها برای کاربرد برجسته مناسب هستند. با این حال، پوشش‌های پلاستیسول در مقایسه با سایر انواع پوشش‌ها رنگ و براقیت کمتری دارند. به همین دلیل است که آن‌ها در سردخانه یا شرایط آب و هوایی سرد و مرطوب که در آن اشعه‌های خورشید حضور موثر ندارند و مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش بسیار مهم نیست، استفاده می‌شوند.

روکش پی وی سی

پوشش PVC در سطوح داخلی یا خارجی به عنوان روکش روی سطوح آلومینیومی یا فولادی گالوانیزه استفاده می‌شوند. آن‌ها به ویژه در کاربردهای ذخیره‌سازی سرد با مقاومت بالا در برابر خوردگی و رطوبت ترجیح داده می‌شوند. بسته به مکان و هدف استفاده، ضخامت می‌تواند بین ۱۲۰ میکرومتر - ۸۰۰ میکرومتر متفاوت باشد. آن‌ها با جایگزین‌های مختلف بافت خود ظاهر زیبایی را ارائه می‌دهند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

0/5 stars (0 Stimmen)

بازگشت به لیست بلاگ

دیدگاه‌ها

افزودن یک دیدگاه

لطفا جمع 2 و 8 را محاسبه نمایید.