چگونه در مصرف انرژی در فضای کار تولیدی صرفه جویی کنیم؟

توسط تحقیق و توسعه

مشاغل تولیدی معمولاً به عملیات‌های پرمصرف انرژی متکی هستند و این امر نیاز به اجرای روش‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی را برای کاهش هزینه‌های بالای انرژی ایجاد می‌کند. مراحل زیر به راحتی برای بررسی کافی است:

سیستم روشنایی خودکار

اگرچه استفاده از نور طبیعی و لامپ‌های کم‌مصرف مانند LED در محیط کار به امری عادی تبدیل شده است، اما با از یاد بردن خاموش کردن چراغ‌ها، انرژی زیادی در طول روز هدر می رود.

راه‌حل این است که یک سیستم روشنایی خودکار نصب کنید که روشنایی داخلی و خارجی را بر اساس برنامه‌های زمانی خاص، در دسترس بودن نور روز یا مناطق اشغال شده‌ی فضا کنترل کند. حسگرهای آشکارساز حرکت می‌توانند در هنگام استفاده از منطقه به روشن شدن چراغ کمک کنند.

تعمیر و نگهداری تجهیزات کارخانه

خاموش کردن تجهیزات و ماشین‌آلات کارخانه بعد از ساعات کاری و زمانی که استفاده نمی‌کنید؛ روش واضحی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی است. نگهداری کلیه تجهیزات با استانداردهای بالا راه دیگری برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و بهینه‌سازی طول عمر آن است.

زمان را به طور مرتب برای تمیز کردن تجهیزات برنامه‌ریزی کرده و از نظر نقص مکانیکی و الکتریکی، بی‌نظمی، تجمع محصول و نشتی بررسی کنید. تجهیزات با نگهداری مناسب همانطور که انتظار می‌رود عمل می‌کنند و باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شوند.

گرمایش و تهویه مطبوع

واحدهای تهویه مطبوع و سیستم‌های گرمایشی تقاضای انرژی بیشتری برای ساختمان‌ها و فضاهای تولیدی دارند. به ویژه، سیستم‌های منسوخ‌شده مانند بخاری‌های قابل حمل می‌توانند هزینه‌های انرژی را بی‌مورد افزایش دهند.

به طور منظم نصب تجهیزات تهویه را بررسی کرده و سیستم‌های قدیمی را جایگزین گزینه‌های کم‌مصرف کنید. با اطمینان از اینکه تجهیزات تهویه مطبوع همیشه در دمای مطلوب مناسب تنظیم می‌شوند، انرژی بیشتری را ذخیره کنید.

عایق حرارتی بهبودیافته

عایق حرارتی کارآمد اتاق‌ها، مقرون به‌صرفه‌ترین روش برای کاهش مصرف انرژی است. حفظ دمای ثابت در تأسیسات تولیدی میزان انرژی اضافی مورد نیاز برای گرمایش و سرمایش را کاهش می‌دهد.

عایق‌بندی را به دیوارها، سقف و کف اضافه کنید تا تأثیر تغییرات ناگهانی دما و نیاز به سرمایه‌گذاری در واحدهای اضافی گرمایش تهویه به حداقل برسد و هزینه‌های انرژی ساختمان را تا ۴۰٪ کاهش یابد!

ساندویچ پانل‌ها از بهترین مواد عایق‌بندی محیط‌های تولیدی هستند. برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی عایق‌بندی‌ها این مقاله را می‌توانید مطالعه کنید: عایق بندی

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

0 ستاره (0 رای)

بازگشت به لیست بلاگ

دیدگاه‌ها

افزودن یک دیدگاه

جمع 3 و 1 برابر است با؟