چرا باید از ساندویچ پانل استفاده کنیم؟

توسط تحقیق و توسعه

از گذشته تا به امروز با افزایش جمعیت نیاز جامعه به مسکن رو به رشد بوده و استفاده از مصالح ساختمانی سبک به دلیل امنیت بالا، هزینه کم، عمر مفید طولانی و زمان اجرایی کوتاه‌تر بیشتر مورد توجه ساختمان سازان قرار گرفته است.

یکی از روش‌های سبک‌سازی ساختمان استفاده از ساندویچ پانل هاست.

ساندویچ پانل در واقع از دو بخش اصلی تشکیل شده است:

  1. هسته میانی که ضعیف و معمولاً حجیم است. و از جنس فوم پلی استایرن EPS یا پلی اورتان PU می‌باشد
  2. ورق‌های واقع در دو طرف هسته که قوی و معمولاً نازک هستند. که معمولا از جنس فولاد گالوانیزه رنگ کوره‌ای، کاغذ مسلح ضدآب (اختراع ثبت شده فولاد غرب) می‌باشند.

این ساختار به ظاهر ساده که به علت شباهت ظاهریش با ساندویچ به همین نام خوانده می‌شود، مزیت‌های فوق‌العاده‌ای از خود نشان می‌دهد.

یک ساندویچ پانل، مقاومت بسیار بالاتری نسبت به هرکدام از اجزای سازنده خود دارد و همچنین سبکی فوق‌العاده‌، هزینه پایین و سهولت نصب، ساندویچ پانل را به یک انتخاب عالی برای ساخت و سازها مبدل کرده است.

استفاده از ساندویچ پانل ها علاوه بر مزیت مالی از چند جهت به حفظ و سلامت محیط زیست هم کمک می‌کند.

برای مثال:

  1. فوم داخل ساندویچ پانل ها در مقابل حلال، روان کننده، روغن‌‌های معدنی، اسید و بازهای رقیق و دود نامناسب کارخانجات و همچنین قارچ و میکروب‌ها مقاوم می‌باشد. همچنین بدون بو بوده و برای سلامت انسان و حیوانات بی‌خطر است.
  2. حمل و نقل مصالح ساختمانی، باعث اتلاف سوخت و آلودگی محیط زیست می‌شود. وزن کم ساندویچ پانل باعث کمتر شدن رفت و آمد ماشین‌های حمل و نقل گشته و به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.
  3. عمر طولانی ساندویچ پانل فولادغرب باعث می‌شود که تجدید بنا، تخریب، تعویض و اصلاح آن در زمان طولانی‌تری انجام بگیرد که در نتیجه باعث تولید کمتر زباله می‌گردد.
  4. پراکندگی رنگ‌های شیمیایی در هوا و زباله‌ها صدمات جبران‌ناپذیری به طبیعت وارد می‌کند. رنگ کوره‌ای و ثابت ساندویچ پانل فولادغرب این معضل را به حداقل می‌رساند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

5 ستاره (1 رای)

بازگشت به لیست بلاگ

دیدگاه‌ها

افزودن یک دیدگاه

لطفا 2 و 5 را با هم جمع نمایید.