کدام عایق بهتر است: فوم پلی اورتان یا پشم سنگ؟

توسط گروه آموزش

اگر دارید دنبال عایقی برای سقفتان می‌گردید پیشنهاد می‌کنیم مقاله پیش‌رو را مطالعه بفرمائید. ابتدا فرق بین عایقهای PIR، فوم PUR و پشم سنگ را برایتان توضیح می‌دهم. بعد برایتان توضیح می‌دهم چه زمانی از انواع عایقهایی استفاده کنید که دارای پانل فلزی عایق هستند. در آخر هم متوجه خواهید شد توان عایق‌بندی پانل فلزی پشم سنگ در چه حدی است.

مکرراً پیش می‌آید که مشتریان حین خرید ساندویچ پانل از ما درباره‌ی فرق بین عایقهای PIR، فوم PUR و پشم سنگ می‌پرسند. در واقع فرق بین اینها خیلی ساده است. با این حال به‌سادگی نمی‌شود تصمیم گرفت کدام نوع عایق حرارتی به بهترین وجه، مناسب با نیازهای پروژه‌هاست.

مواد عایقی PUR و PIR

عایقهای PUR و PIR خصوصیت‌های مشترکی دارند؛ هر دوی اینها جزو مواد بسیار مؤثر عایقی هستند. فرقشان در رفتارشان در مواجه با آتش است. ساندویچ پانل PUR در برابر آتش عملکرد خوبی ندارد، ولی PIR رفتار بسیار عالی در برابر آتش دارد. مزیت‌های بیشتر این دو عایق را در اینجا بیان کرده‌ایم. در اینجا، اطلاعات بیشتری می‌توانید راجع به انتخاب ساندویچ پانلهای عایق فوم PIR کسب کنید که به بهترین وجه ممکن مناسب نیازهای پروژه‌تان باشد.

توان پشم سنگ و عایق‌بندی آن

پشم سنگ کمترین توان عایق حرارتی را داراست. یعنی اینکه برای داشتن عایق‌بندی مشابه با PUR و فوم PIR، به پشم سنگ بیشتری نیاز دارید. این یعنی چه؟ یعنی اینکه برای جایگزینی عایق ۵۰ میلیمتری PUR یا PIR باید از ساندویچ پانل ۸۰ میلیمتری پشم سنگ استفاده کنید. اگر چنین است پس چه دلیلی دارد از پشم سنگ استفاده کنیم؟ چون عایق پشم سنگ بهترین عملکرد را در برابر آتش دارد و می‌تواند تا چهار ساعت در برابر آتش دوام بیاورد.

قبل از انتخاب یکی از این سه نوع عایق، ابتدا به سوال‌های زیر پاسخ دهید:

  1. آیا نیاز است تدابیر ضد آتش را بهبود بخشم؟ در این صورت از ساندویچ پانلهای پشم سنگ و PIR استفاده کنید.
  2. آیا ملزم به رعایت ملزومات مشخصی در رابطه با آتش‌سوزی هستید؟ در اینصورت از ساندویچ پانل‌های عایق و مورد تأیید استفاده کنید. در صورت انتخاب چنین پانلی، شاید دوست داشته باشید بدانید چه موقع از پانل فلزی عایق و مورد تأیید برای پروژه‌تان استفاده کنید؟

نتیجه‌گیری

قوانین و مقررات در حوزه‌ی ساخت‌و‌ساز رفته‌رفته شدیدتر می‌شود. در حالیکه راجع به رفتاری که پانلهای فلزی عایق در برابر آتش دارند صحبت می‌کنیم، پیشگیری از آتش باید کانون تمرکزمان باشد. اکنون می‌دانید که ساندویچ پانل پشم سنگ و PIR بهترین گزینه برای پروژه‌تان است. همچنین، در اینجا، می‌توانید به مرور کوتاهی در مورد مواردی که هنگام انتخاب پانل عایق برای پروژه‌تان هستید باید بدانها توجه کنید دسترسی پیدا کنید.

همیشه می‌توانید از طریق فرم مشاوره به‌منظور رفع هر گونه ابهامی که در مورد ساندویچ پانل دارید با ما تماس حاصل فرمائید.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

4 ستاره (2 رای)

بازگشت به لیست بلاگ

دیدگاه‌ها

دیدگاه توسط سارا آقایی |

جالب بود

افزودن یک دیدگاه

لطفا 2 و 2 را با هم جمع نمایید.