چهار واقعیت جالب درباره پلی استایرن

توسط گروه آموزش

پلی استایرن نوعی پلیمر با خواص ترموپلاستیک است. پلی استایرن در قالب و اشکال گوناگون موجود بوده و دارای کاربردهای مختلفی، از بسته‌بندی گرفته تا عایق ساختمانی به عنوان لایه‌ی داخلی ساندویچ پانل می‌باشد. در ادامه به چند حقیقت جالب درباره پلی استایرن که ممکن است بدانید یا ندانید، اشاره می‌کنیم.

پلی استایرن غالبا از هوا تشکیل شده است

پلی استایرن ۹۵٪ هواست. این پلیمر بسیار سبک، قابل حمل و منعطف بوده، و به همین دلیل گزینه مناسبی برای عایق‌بندی خانه‌ها و صنایع و همچنین جهت بسته‌بندی سبک در مواردی همچون لیوان‌های نوشیدنی، سینی‌های فست فودی و تجهیزات الکترونیکی است.

پلی استایرن در دو شکل موجود است: مقاوم و انبساطی

پلی استایرن انبساطی (EPS) همان پلیمری است که به آن فوم می‌گویند، درحالی که پلی استایرن مقاوم به شکل عایق سفت و محکم است.

پلی استایرن انبساطی را می‌توان در اندازه‌ها و اشکال مختلف اعم از بلوک، ورقه و قالب‌های کوچک و بزرگ به کار گرفت. این پلیمر برای مصارف خانگی، ظروف، بسته‌بندی و ساندیچ پانل‌های عایق بهترین گزینه است. پلی‌استایرن مقاوم نیز در برخی بسته‌بندی‌ها کابرد دارد.

پلی استایرن انبساطی به سرعت به ماده عایق‌بندی منتخب تولیدکنندگان ساندویچ پانل مقرون به صرفه و پیمان‌کاران شده است.

پلی استایرن قابل بازیافت و استفاده مجدد است

حقیقتی که کمتر شنیده شده این است که پلی استایرن را، که ششمین نوع پلاستیک به شمار می‌رود، می‌توان بازیافت کرد و در مصارف گوناگونی مجددا به کار گرفت.
این پلیمر پلاستیک در حالت جامد سفت و بی‌رنگ است. همچنین می‌توان این پلیمر را حرارت داد و به حالت مایع تبدیل کرد تا مجددا در قالب‌بندی استفاده شود، و این بدان معناست که می‌توان این پلیمر را بازیافت کرد و از آن جهت تولید بسیاری محصولات دیگر بهره برد.

پلی استایرن با محیط زیست سازگار است

از زباله‌های جامدی که روزانه به محل دفن زباله‌ها ریخته می‌شود کمتر از یک درصد مربوط به بسته‌بندی پلی استایرن است، که در مقایسه با کاغذ باطله، محصولات مقوایی و دیگر فرآورده‌های پلاستیکی درصد ناچیزی است.

پلی استایرن مدت‌هاست که مورد استفاده است و در آینده نیز، هم تولیدکنندگان و هم مصرف‌کنندگان از فواید آن به عنوان گزینه‌ای سودمند، کارآمد و سازگار با محیط‌زیست برای بسته‌بندی و عایق‌بندی و ساخت ساندویچ پانل سقفی و دیواری بهره‌مند خواهند شد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

5 ستاره (1 رای)

بازگشت به لیست بلاگ

دیدگاه‌ها

افزودن یک دیدگاه

لطفا جمع 1 و 9 را محاسبه نمایید.