چرا ساندویچ پانل پلی اورتان بهترین انتخاب می‌باشد؟

توسط گروه آموزش

فهرست محتوا

دیگردوره‌ی بام‌های کاهگلی و کاشی‌های سفالی گذشته است. امروزه انواع مصالح سقف‌سازی به‌وفور در بازار موجود است. این تنوع و فراوانی اجناس در بازار، امکان انتخاب مصالح بادوام و در عین حال مقرون‌به‌صرفه‌ای مانند ساندویچ پانل پلی اورتان را برای صاحب‌خانه‌ها فراهم می‌کند.

پلی اورتان (PU) ماده‌ای است که در وسایل مورد استفاده در زندگی روزمره مانند یخچال، اتومبیل، کفش و حتی تخت یافت می‌شود. این ماده‌ی مصنوعی کاربردهای متعددی دارد. برای مثال، فوم انعطاف‌پذیری که در تولید تشک‌ها استفاده می‌شود از پلی اورتان ساخته شده‌است. همچنین از آن در ساخت زیره کفش، لاستیک و روکش مبلمان استفاده می‌شود.

کاربرد گسترده PU به‌دلیل مزایای مختلفی است که استفاده از آن به دنبال دارد. این مزایا شامل انعطاف‌پذیری، ظرفیت تحمل بار بالا، قابلیت پیوند قوی و تکنیک تولید مقرون‌به‌صرفه می‌باشد. پلی اورتان همچنین در برابر پارگی، سایش، آب، روغن، گریس، کپک، زنگ‌زدگی و قارچ مقاوم است. موارد مذکور موجب استفاده رایج از PU در انواع محصولات مصرفی و تجاری شد. همینطور در صنعت ساختمان‌سازیِ فیلیپین برای سقف‌سازی نیز از آن به‌ویژه به‌صورت ساندویچ پانل پلی اورتان استفاده می‌شود.

نگاهی دقیق‌تر به ساندویچ پانل پلی اورتان

هسته میانی این نوع ساندویچ پانل فوم سفت پلی اورتان است. پلی اورتان بر اساس فرایند تولیدشان متمایز می‌شوند زیرا با اندازه‌گیری و مخلوط کردن حداقل چهار جریان از اجزای سازنده مایع حاوی پیش‌سازهای پلی اورتان در مرحله تولید، ساخته ‌می‌شوند.

در نتیجه، پلیمری با وزن مولکولی بالا اغلب توسط یک تولیدکننده ساندویچ پانل و از طریق خط تولید ساندویچ پانل PU تولید می‌شود. بخشی از خط تولید ساندویچ پانل، که به عنوان « دستگاه فوم‌سازی PU» یا «ماشین مترینگ » شناخته می‌شود، به این روش اختصاص دارد.

از سال ۱۹۵۰، از پلی اورتان به‌عنوان یک عایق حرارتی بسیار کارآمد استفاده شده است. پلی اورتان‌ها دارای ویژگی‌هایی عالی برای یک عایق مطلوب هستند که موجب صرفه‌جویی در انرژی تا ۶۰٪ می‌شود. از آنجایی که استفاده از سوخت‌های فسیلی حدود ۸۰٪ از کربن‎دی‌اکسید جهان (CO2) را تولید می‌کند، پلی اورتان می‌تواند راهی موثر برای کاهش مصرف انرژی باشد. در نتیجه، استفاده از PU به کاهش انتشار CO2 که یکی از مهم‌ترین علل گرمایش جهانی است کمک می‌کند. به‌علاوه، عایق‌های پلی اورتان در مقایسه با سایر عایق‌های حرارتی سبک‌وزن و مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شوند، در حالی که دارای بازده بیشتری هستند.

آیا مایلید درباره ساندویچ پانل‌های PU بیشتر بدانید؟

 

کاربردها و موارد مصرف ساندویچ پانل پلی اورتان

ساندویچ پانل‌های پلی اورتان که اغلب با نام پانل‌های PU شناخته می‌شوند، ساختارهایی متشکل از فوم پلی اورتان هستن که لایه‌ی میانی محصور بین دو پوسته خارجی است که از مواد مختلفی مانند فلز ساخته شده‌اند. فوم میانی کارکرد عایق حرارتی را دارد. اختلاط مواد سازنده باعث ‌می‌شود تا PU سبک‌وزن ،بادوام، و همچنین در برابر خوردگی و شرایط آب‌وهوایی سخت مقاوم باشد.

سه لایه تشکیل‌دهنده ساندویچ پانل PU (هسته و دو پوسته جانبی) هر زمان که به ترکیبی از استحکام ساختاری بالا و وزن کم نیاز باشد، به کار برده می‌شوند. بعضی از نمونه‌های کاربرد آن عبارتند از: انبار بسته‌بندی اجناس، اتاقک‌های اتمسفر کنترل‌شده، اتاقک‌های تکمیل رسیدن فرآورده‌ها، اتاق‌های انجماد، اتاق‌‌های کنترل، سقف‌های عایق و روکش‌کاری دیوار. همچنین اغلب از آن‌ها برای ساخت خانه‌ها و پناه‌گاه‌های پیش‌ساخته، کابین‌های سیار، مراکز بهداشتی، مدارس، استادیوم‌ها و انبارها استفاده می‌شود.

برخی دیگر از مزایای ساندویچ پانل‌های PU:

  • سبک‌وزنی
  • مقاوم به آتش/ نسوز
  • هزینه نصب پایین
  • عایق رطوبت بودن
  • عایق صدا بودن
  • قابلیت تاب‌آوری در برابر نیروهای برشی، کششی و فشاری
  • مناسب سرمایش و گرمایش بودن
  • مقاومت بالا در برابر آلودگی میکروبی و زیستی
  • موجود در انواع و رنگ‎‌های مختلف

پانل PU استاندارد فولادغرب

فولادغرب مجموعه گسترده‌ای از محصولات از جمله مصالح سقف‌سازی از نوع ساندویچ پانل PU را در بازار عرضه می‌کند. پانل PU سقف‌سازی ما و پانل PU استاندارد از یک لایه فومی عایق محکم و محصور بین دو سطح پوسته‌مانند از جنس فلز ساختمانی هست. هسته میانی از پانل‌های عایق‌بندی‌شده پلی اورتان و پلی‌ایزوسیانورات ساخته شده است که پیوندی قوی با پوسته بیرونی ایجاد می‌کنند که باعث دوام پانل‌ها می‌شود.

این پانل‌ها از چوب که برای چارچوب‌بندی‌های سنتی استفاده میشد بهتر بوده و کمتر مستعد جابجایی هستند. مزایای فوق، این پانل‌ها را به یکی از بهترین مصالح سقف‌سازی برای خانه‌ها و ساختمان‌های تجاری تبدیل می‌کند.

نصب پانل‌های PU ما آسان است و در مقایسه با سایر مصالح به زمان و نیروی انسانی کمتری نیاز دارد. آن‌ها همچنین به عنوان عایق حرارتی کارکرد موثری داشته و مانع جذب گرمای زاید توسط سقف می‌شود. و این به شما نوید صرفه‌جویی در هزینه‌ها را می‌دهد چرا که از این پس برای سرمایش خانه‌تان برق کمتری مصرف خواهید کرد.

فولادغرب برند پیشگام در بازار در تولید و توزیع محصولاتِ از پیش رنگ‌شده و دیگر مصالح سقف‌سازی گالوانیزه مانند پانل‌های عایق‌بندی‌شده برای مصارف تجاری، صنعتی و مسکونی هست . جدای از این‌ها، ما پانل‌های فلزی عایق‌بندی‌شده دیگری را نیز برای فروش عرضه می‌کنیم، که یعنی ما قادر به ارائه مصالح مناسب برای هر نوع سازه مدنظر شما هستیم.

ما دارنده بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین شبکه توزیع در صنعت، با کارخانه‌های شکل‌دهی با غلتک، انبارها و دفاتر فروش در نقاط استراتژیک در سراسر کشور هستیم. ما اطمینان می‌دهیم که با استخدام استعدادهای برتر بهترین‌ محصولات را تولید می‌کنیم، به اصل برتری عملیاتی وفادار هستیم و ضمانت می‌کنیم که فناوری ما درجه یک است. ما سرسختانه در جست‌وجوی روش‌های کنش‌گرایانه برای پیشرفت هستیم، که ما را از رقبایمان در این عرصه متمایز می‌کند.

فولادغرب به‌عنوان یک تولیدکننده ورق‌های شیروانی شروع به کار کرد، اما اکنون رهبر بازار در تولید و توزیع محصولات مختلف سقف‌سازی و ساختمان‌سازی هستیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره خدمات ما یا دریافت راهنمایی با این شماره تماس بگیرید: 34242025-041 .

ما همیشه در جست‌وجوی راه‌های خلاقانه، نوآورانه و سازگار با محیط زیست هستیم تا پا از مرزهای صنعت‌مان فراتر بگذاریم.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

5 ستاره (1 رای)

بازگشت به لیست بلاگ

دیدگاه‌ها

افزودن یک دیدگاه

جمع 3 و 5 برابر است با؟