مزایای ساندویچ پانل پلی اورتان در کشاورزی

توسط گروه آموزش

استفاده از ساندویچ پانل پلی اورتان PUR و PIR برای ساخت مجتمع‌های کشت‌وصنعت بسیار مفید است. ساخت یک مجتمع کشت‌وصنعت نیازمند چیست؟ به طور قطع نیاز دارد سریع ساخته شود، هزینه زیادی نبرد، و حداقل بدون مشکل ۲۰ سال کار کند.

بازار کنونی می‌خواهد که این سازه‌ها در مصرف انرژی صرفه‌جویی داشته باشند. چون که معمولا هدررفت گرما و سرما از لایه‌های بیرونی این بناها صورت می‌گیرد، در نتیجه، این سازه به طور مستقیم هزینه‌های انرژی را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود فرایند تولید هزینه زیادی ببرد.

ذخیره‌سازی میوه و سبزیجات استانداردهای دمایی و رطوبتی دقیقی دارد. برای مثال، سیب‌زمینی، بادمجان، خیار، گوجه، و فلفل را باید در دمای صفر تا ۸ درجه سانتیگراد نگه داشت. این استاندارد دمایی را باید همیشه رعایت کرد.

برای جلوگیری از فساد محصولات باید سردخانه‌های تمام‌عایق ساخت و هوای آن را نظارت کرد؛ اکسیژن این فضا باید کم باشد. این وضعیت، حیات برودتی محصولات را از ۲ تا ۳ ماه به ۶ تا ۸ ماه ارتقا می‌بخشد.

همینطور هزینه تمام‌شده محصولات تحت تاثیر مستقیم هزینه‌های اولیه تولید است. برای کاهش هزینه بهتر است از مصالح کمتری برای ساخت استفاده کنید؛ به عبارتی، مجتمع‌های کشاورزی باید با مصالح سبک و بادوام ساخته شوند که ضریب رسانایی حرارتی آن‌ها پایین است.

شرایط جوی، مانند برف و باران، و عامل انسانی بر سرعت ساخت اثر می‌گذارند. مصالحی که برای ساخت محفظه‌ی نگهداری سبزیجات و یا مزرعه‌ای برای دام و طیور استفاده می‌شوند باید ضدآب باشند، در برابر هوا عایق‌بندی شده باشند، و نصبشان راحت و بی‌دردسر باشد.

فواید استفاده از ساندویچ پانل های PUR و PIR برای ساخت مجتمع‌های کشت‌وصنعت و تاسیسات نگهداری سبزیجات

ساندویچ پانل از ۳ لایه تشکیل می‌شود: ورق فلزی بالایی، لایه عایق، و ورق فلزی پایینی.

  • PIR از فوم‌های پلی اورتانی ضدآتش است، که پلمیر متاثر از دمای آن از جنس پلی‌ایزوسیانورات است. این فوم در دماهای بالا جلوی گسترش شعله‌ها را می‌گیرد. بنابراین، با استفاده از ساندویچ پانل‌های PIR می‌توان سازه‌هایی را بنا کرد که خیلی خوب در برابر آتش‌سوزی مقاوم باشند.
  • از ساندویچ پانل های پلی اورتانی استفاده کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن محفظه نگهداری سبزیجات، سردخانه، و یا مرکز کشت گیاه بسازید.
  • مقاومت فوم پلی اورتان در برابر رطوبت این امکان را می‌دهد تا بتوانید آن را در هر زمانی از سال نصب کنید.
  • پانل‌های PIR چون وزن کمتری دارند به راحتی قابل تغییر و جابجایی هستند. فرآوری گوشت، ماهی، سبزیجات، و میوه‌ها را باید در تمیزترین محیط انجام داد. این ساندویچ پانل ها ضدرطوبت هستنند: از نظر شیمیایی واکنش نمی‌پذیرند، به لحاظ زیستی پایدارند، و در گذر زمان نمی‌پوسند. این پانل‌ها در محیط‌های اسیدی و بازی مقاوم بوده و فرسوده نمی‌شوند؛ جوندگان و حشرات نیز نمی‌توانند به آن‌ها آسیب بزنند.
  • مهم‌ترین ویژگی فوم PUR اتصالات کاملا آب‌بندی‌شده آن است که برای نصب آن‌ها نیازی به بست و اتصال دیگری نیست.

اگر عوامل مربوط به تکنولوژی و نصب را در نظر بگیریم، ساندویچ پانل های PUR و PIR بی‌رقیبند. پانل‌های PUR سرعت ساخت مجتمع‌های کشاورزی را بالا می‌برند. عمر مفید این پانل‌ها زیاد است؛ پانل‌ها به آسانی نصب می‌شوند و اجازه ساخت هر نوع سازه کشت‌وصنعتی دیگر را می‌دهند. در نتیجه، در آینده به تعمیرات نیازی نیست، و کاربرد این پانل‌های عایق‌بندی‌شده تمامی هزینه‌های عملیاتی را کاهش می‌دهد.

ممکن است کشاورزی و زراعت در محیطی با شرایط اکولوژیکی سخت انجام پذیرد؛ این پانل‌ها بهترین راهکار را به شما ارائه می‌کنند. عایق‌های PIR و PUR استاندارد ضخامتی ۴ تا ۲۵ سانتی‌متر دارند. روکش استاندارد لایه بیرونی پلی‌استیرن است، و توصیه می‌شود برای لایه درونی نیز از ورق آلومینیوم، آلوزینک یا فایبرگلاس استفاده شود.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

0 ستاره (0 رای)

بازگشت به لیست بلاگ

دیدگاه‌ها

افزودن یک دیدگاه

جمع 5 و 7 برابر است با؟